Daisy som vanligt blöt i huvudet. och punka

Min katt Daisy ska alltid dricka vatten från handfatet i badrummet. Visst e det godare med rinnande vatten än stilla vatten helt klart.
Men en liten fundering.. Någon som vet kanske? Daisy stoppar alltid huvudet under kranen först. Jätte gulligt. Hon är så gott som jämt blöt på huvudet när man klappar henne när kranen stått på.
Har sett andra videos på internet när katter riktigtduschar huvudet i kranar.. varför gör dom det? Är det bara för o svalka sig?

En liten tråkigare sak som hände i helgen var att jag fick punka på framdäcket på bilen.
Var påväg upp mot lugnet på svärdsjögatan när helt plötsligt bilen framför hade bromsat in och skulle göra vänstersväng. Så jag fick veja höger mot trottoaren för att inte köra in i bilen framför. Då kom däcket troligtvis rakt på hörnet på en trottoarsten för jag får in fingertoppen i hålet.
Så det va bara fram med reservdäcket och byta. Tur man är händig.. Reservdäcket va på rätt så fort utan problem och resan mot innebandy matchen fortsatte.

Men det hela var nog helt mitt eget fel att jag inte var uppmärksam för jag märkte inte att den framför blinka eller bromsa in. Hade tomas och robin med i bilen och vi satt o små surra.

Så en liten extra utgift denna månad...Det + att jag på fredag ska få motorvärmare installerat på fredag. Tur nog för mig är att min snälla mor ställer upp så jag får låna pengarna till den av henne.


Sen kunde jag inte hålla mig helt så tog o beställde mig 3 st tee's från colorez. (länk ovan) 539:- Så värt!

 

Nu ska jag se nyaste Blue state mountain avsnittet.
Och äta lite mat.

Tjao!

 

Visst ja.. Kanske ska nämna en till sak jag har köpt..
UGGS!! Visst dom är skit fula. Men fyfan va sköna..
Får folk ha croccs får fan jag har uggs.
Perfekt att ha när man går till jobbet varje dag.
Mycket skönare än nå jävla kängor.
Fick lov o beställa största dam storleken.
Hade ett par ifjol men lite utslitna nu.
Så nöjd!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tur att det gick bra med er iallafall! Ni kunde ha krockat, vad har jag sagt om att du måste ta hand om dig?



Osmart du som shoppar för 600 när du har räkning på bilen för över 5000. Tur du är klokaste människan i alla andra lägen.



ps, saknar daisy. och dej

2010-11-02 @ 12:12:31
Postat av: Julia

Hejj , !!



vilken ras är det ?



svara som en kommentar på min blogg..

2010-11-02 @ 21:34:05
URL: http://gulligtgodis.blogg.se/
Postat av: Julia

Hejj , !!



vilken ras är det ?



svara som en kommentar på min blogg..

2010-11-02 @ 21:34:06
URL: http://gulligtgodis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0