URBAN har hört av sig.

Dom hörde av sig.
Jag ska ner på provarbetsdag. Men för att kunna göra det måste jag fixa modeller till dom olika momenten..
Behöver all hjälp jag kan få.. För jag känner väldigt få folk i stockholm..
Detta är momenten..

  • Klassisk damklippning med klara linjer och användning av en guide.

  • Dam trend/frihandsklippning där vi gärna ser att du använder kniv.

  • Klassisk herrklippning med klara avklippningslinjer och användning av en guide.

  • Herr trend/frihandsklippning där vi gärna ser att du använder kniv.

  • Nyanserande färgbehandling där vi gärna ser att du arbetar med flera färger/lättfärg och toningsmodeller för att visa flera appliceringstekniker.

  • Fön och styling där minst en modell ska få en väl uppbyggd formföning. Behärskar du Volumaster ser vi gärna att du använder den.



Där är dom momenten jag ska göra..
Det jag hade tänkt mig på dom olika momenten är ..

  • Klassisk dam .. typ åt page hållet. .. vilken jag även ska fön/styling momentet på.
  • Dam trend/frihand är väll lite mer rockigare kortklippt hellst.. men annars gärna nån långhårigt med typ en kort sida o så.. .. lite annorlunda hållet.
  • Klassisk herr är typ kort sidorna bak. o inte allt för långt uppepå ..
  • Herr trend/frihands är som typ jag brukar ha det.. gärna lite hår o arbeta med så man får till nån slacks rock/scenecore frisyr .. och vill även kunna göra färgningen på den.

Eftersom jag själv är lite mer åt den stilen och salongen är mer mot lite annorlunda/street så vill jag verkligen lyfta fram att jag går gärna åt rock/scenecore hållet på mina arbeten.
Men ska ringa o höra med dom om lite mer info.

Kommentarer
Postat av: x-tra morsan

Jätte-grattis och lycka till,lill-P(rinsen)!Jag håller tummarna för dig!

2009-09-29 @ 18:20:23
Postat av: Madeleine

Mailat dig ;-)

2009-09-29 @ 22:12:31
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Kiwi

Du får gärna ta med mig som färgmodell;) Less på mitt hår ;P

2009-09-29 @ 23:13:41
URL: http://kimkiwi.bloggagratis.se
Postat av: x-tra morsan

Hipp hipp HURRA!På din födelsedag!!!!!!!!!!!

2009-10-04 @ 22:34:24
Postat av: kaka

haha, den där damklippningen är ju så jag brukar klippa mig hos dig. 8D den är awesome, punkt.

hade lätt ställt upp som modell om man inte hade behövt ta sig till stockholm :c buh.

2009-10-06 @ 22:14:00
Postat av: Denisa

markus kan ställa upp om det e nån gång i november :) för jag antar att det e i sthlm, eller är det inte så?

2009-10-16 @ 13:03:45
URL: http://jahdeno.blogg.se/
Postat av: Chris Andersson Karinsdotter

hej! Jag finns tillhanda. du vet ju hur min rockfrippa ser ut och den kommer behöva klippas till med tanke på att mitt långa löshår strax bör tas ut. Jag bor i sthlm, Hör av dig om du vill.

2009-11-03 @ 21:45:58
URL: http://chriskarinsdotter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0