en liten genomgång va som hänt här ett litet tag.

Inte mycket.. =P 




Nä men lite seriöst....

Veckan: Har gått lugnt fram
Haft fullt upp under veckan på salongen dragit in ganska bra me pengar.
Kvällarna har jag mest nött igenom bleach serien och sett lite filmer...

Helgen: Fredag satt jag o spelade CS fram till fyra på natten..
Lördag började med att jag satt och spelade CS fram till runt 19....
Men sedan tog jag mig i kragen o klädde på mig o allt sånt.
Gick bort till och hem till Lisa (salongschefen) som grillade me lite folk ..
Sedan vart det nergång mot kolgårn här i falun där Seaside va i full gång.
Kom precis i tid då till Mimicry spelade.. Mina tankar gick direkt till jocke som jag lyssnat massa på dom med..
(en liten låt jag tänkte på hela kvällen jag gick runt där och titta på alla fulla ungdommar var  ---> Anton o affe - Värdelös.)

Så klart man meddelade han för o jävlas lite.. ^^



En tanke jag haft.
Varför blir jag inte nykterist? Helt o hållet.. Jag dricker ju väldigt väldigt sällan..
När jag va ute på seaside och gick ... tankarna gick runt på alla ungdommar hur dom super o så.
Jag vill inte relateras me sånt..
Visst när jag dricker så dricker jag inte mycket bara för att jag vill inte göra bort mig..

Visst man ska bjuda på sig själv säger många .. Men jag vill inte skämma ut mig själv.
När jag går ut på krogen o så.. Det blir bara dyrt..  Dricker ju bara det som är gott och då blir det ju drinkar..
Jag blir väll som alla andra lite socialare med drickat.. Men jag blir hur som hellst inte så social så jag skulle ta kontakt med andra.. Så igentligen är det onödigt.. och jag dricker ju inte så mycket så jag går upp o dansa heller.

Gillar inte känslan så alla krogar är upbygda så det blir så alla typ sitter o tittar mot dansgolvet.
Är det gjort så alla som vill visa upp sig o ha uppmärksamhet kan stå där o tävla om folks blickar..
Känns iallafall som etage i falun är uppbyggt så.

Det är kul o gå ut när man känner folk när man går ut som man kan prata med..
Som det är just nu dom få man känner som man går ut med.. Dom försvinner ju oftast med andra för dom känner ju flera.... Sen vill jag inte sitta o hänga vid ett bord hela kvällen.. 
Jocke e min ultimata hängar kompis.. Vi har samma nöje.. röra oss runt o skratta åt folk..  Han måste komma ner mer i sommar...

Med alla dom här tankarna är jag nog lite annorlunda...
För typ dom flesta ungdomarna där ute har väll nån gång varit jätteful i någon park. och kommer vara igen och tycker det är underbart...

Vad eftersträvar folk med drickandet..? Hemma i fränsta vet jag många går ut och säger inför helgens drickande..
jag ska bli stenad..... vad vill dom? däcka i dike? ligga i fosterställning runt toaletten? vakna upp kvällen efter och inte kommas ihåg ett dugg?  eller vakna upp med någon okänd människa i sängen?
Vart är nöjet?

När jag ska dricka med mina vänner köper jag inte så jag ska bli stenad jag köper bara så jag kommer igång lite..
Jag har hittat min spärr.. Som säger STOP STOP.... så då dricker jag inte mer... och jag säger stop där även om folk försöker bjuda o så.

varför har jag hittat den och inte många andra? eller varför har jag hittat den för och är inte som alla andra som kan släppa loss och ha kul med resten av folk världen?

Aja lite tankar bara ta det inte allt för jätte allvarligt visst jag har också varit ute o druckigt med mina vänner så världens helgon är jag inte.  Men jag tar det riktigt lugnt.. Där är sanningen. Och jag funderar på att gå mot helt nykterist.

Kommentarer
Postat av: floos-ung mamma

=)

2009-05-31 @ 22:16:26
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: x-tra morsan

Gör för stunden vad du känner för.Våga säga nej när så är fallet.Det har jag alltid gjort vad gäller alkohol och haft hur kul som helst både med och utan.Det irriterar många att man är så.Kan det bero på deras självförtroeende och avundsjuka???Sedan har man ändå fått höra i efterhand:Fan vad full du var då...Man kan ha lika kul utan. Tack för mms.Var aktsam om du tänker lägga in något mörkt...Beda är ju en ras som jagar grävling...Kram på dig!Jag ska få se stor-kisser och pelefant på lördag,HURRA!!!Jag blir nog aldrig vuxen,eller kan man vara dement sedan puberteten tror du?Ni grabbar får ett tufft jobb att hjälpa Jr passa mor när den tiden kommer.Ha en bra dag!

2009-06-01 @ 08:16:57
Postat av: Anonym

Det var i lördags, inte fredags, du kanske inte var så nykter som du trodde, såg allt lite misstänkt ut den där merflaskan;p nejdå:)

2009-06-01 @ 12:12:15
URL: http://creadiiem.blogspot.com
Postat av: Micke

Din gräns är för tidigt tycker jag :p Jag dansar inte, aldrig, never ever, ever, ever never ever never never ever. Men då jag gör åt kan jag göra det, (etage va faktiskt lite dåligt med tanke på dansgolvs positionen) Men ingen tittar när du/alla andra dansar, hur bryr du dig själv om alla som dansar? Vill man dansa eller inte? smaksak, men man borde inte sätta några människor i ett fack för det =P jag har aldrig sett dig mega full någon gång

2009-06-01 @ 14:55:20
Postat av: kaka!

awh du hejade på mig på seaside! woohoo!

snart kommer jag förbi så du får klippa min sidecut igen. den har vuxit ut.



gör vad du vill, antar jag. ingen tvingar dig väll till och dricka, så drick inte. as simple as can be.

2009-06-03 @ 01:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0