fri ?

Varför använder så mycket yngre folk ordet FRI när dom säger dom inte vill ha ett förhållande?
Det är väll inte ett fängelse att vara i ett förhållande?


Folk som använder det tror jag har fel syn på förhållande.
Man kan väll uppleva samma saker i ett förhållande som man kan som singel? Eller?  Visst folk är ju annorlunda men detta är min syn...
I mitt senaste förhållande ville jag göra allt med henne .. jag såg inget hinder till något.. Jag ville uppleva världen.. vara lycklig.
Det enda jag avstod va att flörta med andra...

Alla tycker väll innerst inne om uppmärksamhet. Jag håller med det är en speciell uppmärksamhet från den man flörtar/är tillsammans med... Men varför räcker det inte med att få det från den specielle person som du kallar flickvän/pojkvän ?
Om du nu känner att det inte räcker med den sortens uppmärksamhet från en person då borde du ge dig själv lite uppmärksamhet och arbeta upp ditt egna självförtroende.

Jag vill hitta den speciella någon som delar mina tankar om det.. som vill bara vara min.. Och när jag har hittat den speciella någon då vill jag inte ha mer uppmärksamhet från resten av världen mer än vän..

Använd snälla nått annat ord.. ordet fri tycker jag då inte att det stämmer in.

För mig är att vara kär en av det bästa sakerna som finns.. ska vi använda ordet fängslad iställe för förhållande eller?

Kommentarer
Postat av: Emma

helt rätt, kunde inte ha sagt det bättre själv!

2009-06-27 @ 21:28:15
URL: http://ehagstrom.blogg.se/
Postat av: Louise

Det är helt sant. har själv kallat det ''fri'', men aldrig direkt tänkt mig för så 'djupt'.

2009-06-27 @ 23:13:05
Postat av: Rebecca

Håller absolut med dig! Riktigt bra skrivet! :)

2009-06-27 @ 23:18:40
URL: http://rrebw.blogg.se/
Postat av: U know this mfakka

Intressant det du skriver. Men tänkt om det är just fri man vill vara?

2009-06-27 @ 23:48:46
Postat av: H

att vara fri handlar inte om man är singel eller inte.. enligt mig då.. fråga en kille som sitter fänglsad hos gerillan vad fri är..



OM man har en bra relation med sin flickvän/pojkvän kan man ju tillsammans vara fria och göra vad som hellst.. så länge man är öppna och förstår varandra och anpassar sig efter varandra.



frihet. När man är 18 år och får flytta hemifrån då säger många att man är fri o göra vad man vill. Men du kommer ju fortfarande åka hem när mor/far/ all släkt fyller år.. jul... o massa sånna finns alltid saker man borde göra.. och det väljer man ju själv om det e o vara fri eller inte.. alla lagar överallt.. Har det mindre med frihet o göra än o ha en partner?

Så tycker det är fel anse att fri handlar om just det om man har en partner eller inte.. Då håller jag inte med din åsikt..

2009-06-28 @ 00:01:42
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: x-tra morsan

Elakt kan väl svara om någon vill vara fri i ett förhållande att:jaha,du menar egoistiskt förhållande? Jag är gammal och antik men anser att i ett bra förhållande litar man på varandra.(Gissa om jag gått på många nitar!)Man får det man behöver av sin partner.Räcker inte det är det ej ett fast förhållande utan ett i väntan på någon bättre.Vem förtjänar ett sådant liv? Tyvärr ser jag ofta i ungas värld att de lever i tron att är man tillsammans måste man göra allt tillsammans också.Inga är så lika att man delar alla intressen.Man måste kunna ha egna intressen och acceptera att partern har det,utan att det intresset innefattar att gå ut och ragga nya partners.det är vad som får det att fungera.Hur ny-kär och full av hormon-rus man än är,får man vad man hittar.Många tror i sin dumhet att de kan få den andre att ändra sig men det händer inte.Man får lära sig att acceptera eller avsluta.Den som söker finner.Viktigast är nog förtroende.Känslorna går i vågor,ibland upp ibland ner.Man kan inte ligga på topp jämt förutom konstigt nog sina barn...Fast de har man ju gjort själv så det är klart att det är det bästa i livet!Kram!

2009-06-28 @ 08:57:55
Postat av: Linda

uttrycket fri är någonting fjortisar som vill knulla använder.



självklart är det underbart att vara kär och tillsammans med någon. problemet uppstår när man själv är kär och objektet känslorna pekar på inte besvarar känslorna. man kanske då kan säga att man är fast och fångad i sina känslor till någon...



ämnet är självklart emellertid någonting alla nog tycker olika om.



kram

2009-06-29 @ 00:08:39
URL: http://cocoscreme.blogspot.com
Postat av: Lina

Är man fast i ett förhållande och inte får göra det man vill när man vill så blir det som ett fängelse. När man inte får umgås med sina vänner utan att bli uppringd efter en timme och utfrågad vad man gör och om man inte kommer hem snart. Litar man inte på varandra och inte kan ge varandra någon egen tid så är det kört.

Självklart är det inte så det ska vara. Men jag vet hur det är när det är så, därför kan jag säga att jag kände mig fri när det tog slut. Plötsligt fick jag leva mitt liv också och inte bara hans. Och jag fick tillbaka mina vänner.



Men du vet ju att det inte var så bra där på slutet... Man ska inte behöva känna sig låst i ett förhållande, då är det inte meningen att man ska vara tillsammans. Så att det finns anledningar att säga att man är fri är egentligen bara fel.

2009-06-29 @ 14:06:29
URL: http://mortificare.blogg.se/
Postat av: H

/svar lina..



Jo då är det helt klart.. men då är det ju inte ett sunt förhållande om en känner sig instängd .. då fattar jag det med frihetkänsla när du kom ifrån det.

Men inte sånna förhållanden eller så jag tänker på..

Det finns ju dom som använder ordet fri till att vara singel o bara leka runt.

2009-06-29 @ 16:44:25
URL: http://equalinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0