14:41

Sitter här på jobbet o det känns segt..

När jag öppnade min dörr igår för att gå ut o möta daisy och mamma så smet en annan kattunge in i in lägenhet.
Det va grannen ovanförs katt på 24 veckor..
När ägaren hade fått med sig den ut så gick jag ut till min lilla tös.

Daisy hade legat o sovit i sin bur i 55 mil. bara pipit lite i början sa far min och skönt va väll det.
Hon va lite blyg i början och lite rädd av sig men jag lät henne gå runt o utforska i sin egen takt när hon kände sig redo.
Framåt slutet av kvällen vart hon mer o mer kelsjuk och leksugen.

När mor hade gått o lagt sig efter att fått se på the bachelourett . La jag mig i sängen o slog på filmen The soloist.
Med daisy bredvid mig..


Filmer va väll sådär.. gillar handligen men den vart väldigt utdragen och långtråkig.
Handlar om en less journalist som stöter på en uteliggare som står o spelar fiol på två strängar.
Sen får journalisten fram att denna man har gått på Juliard som är en av världens bästa musik skolor.

Sen när jag spolat massa i slutet va det dax att sova. Då hoppa daisy ner när jag släckte.
Hon gick o pep ett tag sen vakna jag efter ha slumrat till då låg hon vid mig i sängen igen.
Vaknade några fler gånger under natten  och typ varannan gång låg hon vid mig.
Så känns skönt att hon känner sig trygg bredvid mig redan.

På morgonen när jag vakna av att mamma klev upp låg daisy bredvid mig.
Mamma började föra oväsen och daisy tänkte springa o gömma sig såg jag.. Så jag gjorde en öppning i täcket.
Hon kröp då in under täcket och gömde sig för mamma iställe för att springa..




 

Kommentarer
Postat av: Denisa

gullig pisse...=)

2009-07-31 @ 00:07:46
URL: http://jahdeno.blogg.se/
Postat av: Jimpa

haha va sött!

2009-08-01 @ 02:02:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0