lite tankar från min solning.

Kom nyss hem från en dags arbete.
Tog en sväng förbi ett soldroppin på vägen också.. så det vart 20 minuters fundering.

Tänkte över allt det här hur allt åker ner i åldrarna med alkohol, vågade kläder, sexdebuten, rökning/snusning och våldet.
Det är sjukt asså.
Nog att jag va efter i allt när det gäller min åldersgrupp men det blir ju värre o värre..
Lixom stringtrosor till -10 åringar.. Eller läste i metro om några 12åringar som rånade nån 14åring på mobilen.
det är hemskt vart är världen påväg?

Tar inte alla föräldrar sitt ansvar?. Tycker det verkar som om dom försöker lägga uppfostran på alla andra.
Enligt mig som vuxen har man inte bara ansvar för sitt eget barns uppfostran även deras vänners.
Men visst först och främst måste man ju uppfostra sin egen unge. Hör många lärarstuderande jag klipper säga att föräldrar nu för tiden lägger över allt på skolan och tror att skolan ska uppfostra dom.

Det är enligt mig helt fel. Samhället måste skärpa sig.
Jag kommer bli en jävel som far. Jag är beskyddande av mig och är rädd för dagens samhälle och dess utveckling.
Hur utvecklingen går framåt vettefan om det är ens så att man vågar skaffa barn.
Speciellt om jag får en dotter. För ser inte många unga killar som har någon respekt till tjejer...

Vart har all respekt tagit vägen?

Respekt till dom vuxna? Respekt till lärare? Respekt till ens klasskamrater?  Jag lägger mycket av ansvaret på föräldrarna att det blivit så här. Finns många föräldrar som inte bryr sig om sitt barn.. bara dom är glada men dom har inge koll på dom...
Eller är det så att vi yngre har blivit bättre att dölja saker för våra föräldrar så dom inte vet hur vi igentligen är?

Svårt o veta men något måste göras för att ordna upp dagens samhälle tycker jag. Föräldrar måste ta sitt ansvar först och främst.. Om dom tyckte det va så jävla kul att få fram en unge får dom väll ta sitt ansvar o uppfostra dom.
Så länge deras barn är omyndiga får dom fan ta o uppfostra dom.

Kommentarer
Postat av: Patrik

Jag håller med! Även fast jag bara är 15 år så ser jag mycket som jag inte vill se. Alltså jag ser ungar som går i 3an och springer ensamma ute i samhället sent på kvällarna! angående respekt så har jag alltid blivit behandlad som skit av alla speciellt killar de få vänner jag har är tjejer och de är de mest underbara vänner man kan ha =) samhället är på väg långt ner :S

2009-01-11 @ 00:09:09
URL: http://jagputte.blogg.se/
Postat av: Henrik

mjo det e sjukt men nu ska vi inte trycka alla killar över en kant.. men dom flesta enligt mig.

Det finns nog tjejer som kan ta o skutta över den där kanten också... Tror tjejer e lite bättre på utfrysnings grejen.

2009-01-11 @ 12:53:26
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: Lina

Man blir å tänka för mycker när man läser din blogg hörru ;) Iofs så stämmer det.. =/

2009-01-11 @ 16:22:29
Postat av: x-tra morsan

Skönt med din inställning till barn,även andras.Kom hem och hjälp till att tygla x-tra syrran innan hon hon kommer i puberteten!

2009-01-11 @ 17:44:35
Postat av: Matilda

De du skrev är verkligen sant, Jag fattar inte heller vad "samhället" håller på att ta vägen... de é helt sjukt :O

Mina föräldrar, tar verkligen ansvar, men är lite för överbeskyddande tycker jag ifs. Men Liksom små barn, varför överhuvud taget använda string när man é 10 år, eller överhuvudtaget sminka sig som en Som om man skulle på värsta festen när man är 9 år och går till skolan ?, Håller helt med dig, det är förjävligt, om man nu kan säga så. Va barn så länge man, kan och längre endå efter det...



2009-01-14 @ 20:32:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0