Modig tjej. Hon va lätt dagens modigaste.

En stor applåd till en tjej idag.

Berättelse om den modiga tjejen. (Documentär baserad på verklig händelse. Barntillåten)
Henrik den konstiga frisören va på sin salong som alla vanliga arbetsdagar i veckan.
Han pilla och dona medans han väntade på sin nästa kund..
Tiden gick. tic tac. tic tac.
Henrik hade varit snabb med kunden innan så han fick vänta ett tag.
Tic tac . tic tac.
Tillslut kom hon. Det va en tjej som hette Cecilia.
Henrik visade henne till stolen och klädde på henne förklädet.
Dom kom fram till hur hon ville ha det, sen började håret flyga bit för bit.
Henrik och Cecilia pratade lite smått  om olika saker. som tex att hon va från hudiksvall men pluggade
här nere i Falun. Hon skulle hem till hudiksvall senare under dagen för att fira jul.
Efter ett bra tag va Henrik klar med håret. Och Cecilia va nöjd.
Hon betalde och dom sa hej då till varandra och god jul.... *veven*

Så fortsatta Henrik sin dag med mer kunder.

När Henrik hade lunch satte han sig vid datorn på jobbet för att kolla efter biljetter till juldagsfirandet på statshuset.
Men så helt plötsligt kommer en bekant tjej in i salongen.
Det är Cecilia..
Alla möjliga tankar snurrar i huvudet.. vill hon köpa nått? eller ännuvärre är hon missnöjd?
Hon kommer fram till disken och säger......
-Hej.  Jag undrar skulle du vilja gå ut med mig.....

Lite paff kille... bara FREEEEEEEEEEEEEEZE..
Va?
öööööhhh.

Så nu säger jag såhär.. fyfan vilken modig tjej. Något sånt skulle jag aldrig aldrig någonsin vågat.
Och när jag hade henne i stolen verkade hon som lite blyg o tillbaka dragen.
Men det stärkte mitt självförtroende... Vem hade trott nått sånt kunde hända?

så dagens Clap clap går lätt till henne


Kommentarer
Postat av: Pappa T

Beviset... på att du har ett högt värde som människa.



Modet övervinns av det man tycker är intressant & spännade. Cecilia fick styrka och visade DIG min son uppskattning och intresse för DITT människovärde... ta detta med dig som den positiva energi det ger.

2008-12-22 @ 20:06:58
Postat av: Du vet vem

You go! :) du sa väl ja?

2008-12-25 @ 18:42:10
Postat av: owner

ingen aning om vem..

2008-12-25 @ 20:41:44
URL: http://equalinlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0