mitt uppi julaftons stund.

Nu sitter jag i det fjärde hemmet för denna afton.
men det ta vi senare lite om resan igår först..

Igår i första klass fick jag en gubbe som drack bra mycket på hela resan drack han cirkus 8a stark öl..
och va jelva prat villig. om hur han reste världen över. ..
Han monterade maskiner eller han åkte runt o pekade va andra skulle göra.. .
Herregud va han va erfaren och värd mycket för hans företag..
Efter halva resan hade han glömt bort allt efter han va på toa så han började om o pratade om allt igen.
Suck..... orka sånt folk.

Sen väl hemma hos mor vart det skinkfrossa... åt fyra skinkmackor som middag.. mums mums.
Kvällen satt jag o lillebror o prata om allt möjligt och spelade kort.
Sen vart det lite cage fightning innan vi somna. ( vi tittade eller? )

Så idag då.. mor jobbade till halv tre. Så började dagen med skinkmackor. hemma och tog det lugnt vid tvn o såg på ronja röverdotter. Gamla minnen som skrämmer. (gömde mig som liten bakanför soffan när vildvittrorna kom flygande)


Sen gick vi å åt middag hos Bennys mor. .. Vid tre drog micke iväg mot härnösand och sin tjej. Så jag gick hem
Vart en tripp förbi Jenny och David. där va det jätte mycket folk och jätte mycket barn..
Tur för mig att Bror Jimmy kom just jag kom dit så vi åkte vidare.
Vart en snabb visit förbi Morbror bengt där mormor va.. fick ju hälsa på va ju länge sedan jag träffa dom.
Nu sitter vi hos faster.
Farmor Sören och en kusin har nyss åkt. Så nu sitter vi några få själar kvar och mys dricker o ser på kass svensk julfilm.... ( känner ni hatet mot svenska filmer? )

Bästa julklappen : Johan (Svesse) ringde och sa att dom hade en plats kvar vid sitt bord på statshuset imorn..
Så det ska bli skit kul imorn o umgås me vänner som man inte träffat på jätte länge.

Frågan är vad ska man dricka? har saker o välja bland men kan inte ta allt det blir förmycket.. måste sålla ut.

God jul på er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0