Funderingar om uppmärksamhet och bekräftelse vad vi människor behöver och vill ha.

Det är mänskligt.

Alla vill vi ha bekräftelse..
Vi vill alla ha bekräftelse att vi finns och att vi har betydelse.
Sen  finns det mer saker som vi vill ha bekräftelse för.
Som jag vill ha bekräftelse att jag är en bra frisör tex.
Men tror alla har olika saker dom vill känna bekräftelse av och vilka.
Jag kan känna att vissa betyder inte så mycket vad dom tycker medans andras åsikt väger jätte mycket.

Finns nog mycket olika saker som folk vill ha bekräftelser för och det tror jag är olika för varje människa..
Vissa vill ha bekräftelse att dom är viktig för sitt lag. Att man är en bra förälder. Att man ser bra ut. Att man är bra i skolan.

Är det så att man vill ha bekräftelse av dom som betyder mycket för en eller dom som har mycket makt över en?
Man vill ha bekräftelse av chefen att dom tycker man gör ett bra arbete även fast man e så sjukt less på den/dom. Kanske för att jobbet är viktigt för en? eller? .. det är nog mycket saker som har inverkan.

Kan man göra något för att få mer bekräftelse? Visst folk gör misstag . Folk
kan brilljera... Men sånna saker går ju fram och tillbaka hela tiden.
Har det betydelse?
Ett exempel: Om min salongschef tycker jag är en bra frisör och att jag gör bra
jobb.. sjunker jag i hennes ögon om det nån gång kommer in folk och är missnöjda?



Men uppmärksamhet då?
Jag tror alla behöver uppmärksamhet men graden av det kan nog variera sjukligt
mycket.
Som man ser många kändisar gör vad som hellst för uppmärksamhet.
Medans vissa är nöjda att bo i sin lilla stuga ute i skogen med endast sin hund.

Ända sedan man föddes har man velat haft uppmärksamhet.
Oftast när man va liten tog man väll till jävulskap för att få det. (dum man va)
börja jävlas me lillebror eller storebror. leva om som bara fan så låssaspappan
drar en i armen ner för trappan så man släpas ned.
Alla punk rebeller genom tiden. göra uppror. synas få uppmärksamhet.
Alla demonstrationer folk gör för att bli sedda me sin sak som dom står för.
Men visst ser man dom kändisar som gör vad som hellst för uppmärksamhet.

Hur långt ut på plankan kan man gå innan man blir nedvärderad iställe för hyllad?
Eller kan man bli nedvärderad.. Paris hilton lixom många andra kändisar har det ju
"misstag" (säger dom) kommit ut hemmagjorda porrfilmer med.
tror inte dom blev mindre kända för det..

Men som om hur många gånger har vi inte läst i tidningar och på internet om hur
tonårstjejer har blivit smygtagna på film eller smygknäppta på och sen har bilden
åkt runt bland kamraterna. Tror inte dom personerna gillar den uppmärksamheten.

Men va gör ungdommar nu för att få uppmärksamhet bland vänner och familj.
Dom skär sig. Dom svälter. Dom snattar. Dom mobbar. Dom super. Dom knarkar.
Dom viker ut sig. Dom rymmer.

Är det vänners fel? familjens fel? samhällets fel tror jag. Samhället säger åt
folk förmycket hur dom ska vara. Och det gör att folk tror dom inte duger.

Angående att ungdommar viker ut sig. Visst finns det säkert många som har knäppt
privata bilder för att ge bort till pojkvännen/flickvännen och sen har dom bilderna
på något sett kommit på villovägar.
Folk viker ut sig för dom är nöjda med sig själv. och det är klart dom ska vika ut
sig. Det är deras vall så varför inte. Jag tycker inte att det är nått fel med det.
Om jag va snygg nog och vågade. Visst skulle jag kunna lägga upp bilder på mig
halvnaken. (Har haft uppe en bild på internet där jag står med baröverkropp med Emily
som är fotad av håkan elfving
)

Jag är en sån kille som är nöjd med det lilla. Det va inte min flickvän..
Önskar vi kunde ha arbetat fram nått som funka för båda tillsammans.

Hur jag jag som pojkvän om tjejen i mitt förhållande behöver mer uppmärksamhet än jag
kan ge och väljer att jagar den på annat håll? Hur ska jag hantera det? Hur ska man hantera
när flickvännen/pojkvännen  lägger ut massa lättklädda bilder för uppmärksamhet?
Hur löser kändisar det? Hur?

Aja det här va bara funderingar jag haft idag.. inte riktat mot någon..

I övrigt.
Förstår mig inte på dagens samhälla allt glider ner i åldrarna och vems fel är det?
men ska mina åsikter om det i något annat blogginlägg senare.

Kommentarer
Postat av: Lillebror

ha, du är nästan lika "fördomsfull" som mig ju. Jag hatar, jag menar verkligen hatar. Alla(finns kanske 8 undantag) i våran ålder. Personer som är något dom inte vill vara, som emo, wigga, bratt, finns en del. Det äcklar mig att det finns personer som böjer sig så lätt för att vara som alla andra. Varje gång jag ser en blatte keps på stan på som små pojkarna ända upp till 18 års ålder går runt med, visserligen kanske vissa tycker att det är snyggt. Men mestadels så har dom än för att "alla andra" tycker att det är snyggt.

2008-12-18 @ 22:46:17
Postat av: x-tra morsan

OM 5 dagar kommer TOMTEN!!!!

God jul till alla!!!!

2008-12-19 @ 09:21:44
Postat av: H

Junior

fördomsfull heten har vi fått av mor fast hon skulle aldrig erkänna det.. men visst kan dom digga stilen o vara så men vissa går lite långt. men klart man ska få ha den stilen mankänner sig bra i..



x-tra morsan... du e konstig.på ett bra sätt. ;)

2008-12-19 @ 11:11:03
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: H

men jag har ändå inte så mycket fördommar mot dom som vill vara nån stil eller nått.. jag tycker det bara är fel att göra det för att bli accepterad av sina kompisar.

Om nån vill vara en stil klart dom ska få vara det.



har ju själv vänner me typ alla möjliga stilar. (förutom puderockare då =P )



Tror det kommer med ålder att man inser att man är bra som den man är.. inte behöver vara på nått speciellt sätt för sina vänner. Utan man får uppmärksamhet för den människa man är inte den man försöker vara.

2008-12-19 @ 11:22:30
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: lillbror

haha ja att vi har

2008-12-19 @ 11:29:24
Postat av: x-tra morsan

Hellre konstig än tråkig...

2008-12-19 @ 18:52:40
Postat av: Pappa T

Stå på dig min älskade son... och forsätt vara den du är med de insikter och erfarenheter du nu erhållit. Självkänslan går att komma till rätta med för DU ÄR REDAN STARK I DIN PERSONLIGHET NÄR DU VET VAD DU VILL i kombination med de begränsningar som du får acceptera trots att det kanske smärtar.



Det som inte dödar blir man stark av i förlängningen... "Vincit Que Se Vincit".



Och jag måste citera X-tra morsan vem det nu är... SNART KOMMER TOMTEN till alla snälla...

2008-12-19 @ 19:41:21
Postat av: owner

jag e konstig.. hellre konstig än annorlunda som jag brukar säga.



tomten är en bluff far.. sorry för att vara den som behöver berätta det till dig.. det är vanliga människor som köper saker och lägger under granen.

2008-12-19 @ 19:56:07
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: x-tra morsan

Då har du inte varit tillräckligt snäll om du tror det. Fråga x-syrran hon vet.Har varit röd om kinderna av förväntan i em. Här finns visserligen paket under granen,men när tomten i natt ätit sin gröt brukar han lämna ett paket i lekstugan vid den tomma brickan.På jul-afton har han med en säck med andra paket än de vi köpt...

2008-12-23 @ 20:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0