flashbang! im blinded!

Nu har jag verkligen insett vad det är att vara blind av kärlek.
När man ligger såhär i efterhand och funderar över relationen kan man komma fram till massa saker.
Jag va blind av kärlek därför jag inte insåg alla saker förut.
Och när jag väll började säga till hur jag kände då tog det emot.

Kom nyss fram till att enda gångerna Emily verkligen visade att jag va hennes pojkvän va bland människor.
Men inte alltid där heller. Visst vissa gånger va hon helt underbar och lyfte upp mig på en pedistal.
Va nog därför alla tyckte vi såg så kära ut och hade sånt äktenskapstycke som alla sa..
Annars kände jag mig oftast utanför hennes liv. Utanför synfältet.
Visst vill man att allt ska se bra uttåt. Men jag tror ändå att det syns igenom tillslut.

Jag ska ta och försöka öppna mina ögon mer.

En tanke till alla.... Vill gärna höra eran åsikt.
Om man är stolt över sig själv och sin kropp och har bra självförtroende varför måste man då lägga upp
lättklädda bilder för att få andra folks uppmärksamhet och bekräftelse att man är det?
Man har ju bilden/bilderna på datorn o kan kolla på dom själv när man vill.
Räcker det inte att hålla dom för sig själv och med den man älskar?

Jag är inte helt nöjd med mitt utseende. Jag har inge bra självförtroende. Jag tycker det är jättekul o höra
att jag är en bra människa eller ser bra ut. Så jag förstår folk som inte är så starka.
Men tror sånt också syns igenom på dom personerna som är sånna..


Jag kan ha rätt jag kan ha fel.
Jag kan missa massa i mina funderingar.
Det är bara mitt perspektiv, mina tankar och mina minnen.
Så Emily ta inte åt dig. Du är en underbar människa. Men det vet du redan.


godnatt folket ska försöka sova igen jag.. gick inte nyss. men arbete väntar imorn.
*Veven*  (när man vinkar som en väderkvarn för er som inte fattar)

Kommentarer
Postat av: Emily

Nu vill jag bara påminna dig om att jag inte endast visade dig kärlek när folk vi kände var omkring? Jag ville alltid hålla dig i handen när vi gick på stan osv. Jag tjatade på att du skulle följa med mig till skolan så alla fick se dig (trots allt tusentals killar flörtade med mig där) När vi var ut, (tex midsommar) gjorde jag allt för att visa folk och dig att de var vi. När vi umgicks med mina kompisar gjorde jag allt för att få dig med och satt och klängde på dig. De är bara få exempel... De är dock rätt svårt att försöka visa dig kärlek bland folk när du drar dig tillbaka och blir tyst och inte gör något...



Och angående lättklädda bilder så handlar de inte om bekräftelse. De är så fel att alla trot att de enda tjejer är ute efter är uppmärksamhet och bekräftelse. Hallå think outside the box. Varför kan tjejer inte bara va stolta över sina kroppar? Precis som de gillar sitt ansikte så kanske de gillar sina mage, sina ben, whatever. De är stolta över sig själva och har inget behov av att gömma den. Du har helt klart en fördumsfull bild mot tjejer och hur de ska bete sig och deras etik och moral... synd faktiskt!

2008-12-22 @ 11:07:46
URL: http://fishbowllife.blogg.se/
Postat av: owner

Varför kan du inte bara acceptera att det är hur jag känner utan att försöka bevisa att jag har fel?

jag mår som jag mår. jag känner som jag känner.

Måste du alltid försökta motbevisa när jag försöker uttrycka mig. oavsett om det va när vi prata eller här på bloggen. Varför bara inte läs/lyssna och sluta blunda för allt.

2008-12-22 @ 13:03:20
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: x-tra morsan

Att lägga ut bilder på nätet kan även om man tror sig vara så duktig på anonymitet sluta i katastrof om fel person får mersmak,händer allt för ofta...

Kärleken är inte blind,bara ganska närsynt,tar man dessutom på sig rosa solglasögon blir det illa

2008-12-23 @ 20:50:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0