en jul utan stämning och ett liv som bara känns tomt.

Snart är helgen över. Räknar bara ner timmarna tills jag ska gå och lägga mig.

Ska ta o fixa mig lite mat snart.. Blir stuvade makaroner o korv. kanske göra så man har med sig lunch låda för en gång skull eller?.. 
Länge sedan man åt stuvade makaroner o fläsk. Gu va gott det är. Men det va as längesedan.
Man har glömt bort mycket gamal matlagning som är så vrål gott.
När man levde uppe i umeå hos far. Fan va gott det va..
Det va far som fick igång min glädje i att laga mat.. Dock har jag tappat typ allt nu.
Så tråkigt att bara laga mat till sig själv. eller till folk som inte bryr sig om mat utan bara äter.

Kom ihåg när man va liten o gud va min mamma har klagat på hur dålig jag är på mat och kan inte ens tänka på hur många gånger hon sagt att mig kan man inte ta med sig på resturang eller till folk för mig skäms man bara över när det är mat.
Maten jag saknar från när jag va liten är mest köttgrytor o sånna grejor. Hade ju en låssasfar då som va älgjägare ..
Ångrar att jag inte tog jaktlicensen. Jag gillar att vara i naturen. Skönt, lugnt och fridfult. Och finns inget godare än älgkött.

men men kanske fixa det nån gång. Det går ju alltid.

Helgen då. va har jag gjort förutom att suttit vid datorn och spelat.
I fredags kom jag i kontakt me denisa som jag hade lite kontakt med här i falun i början av utbildningen.
Hon satt hemma och drack öl som vanligt.. ( hon är en riktigt ölhävare).
Men jag drog dit o hälsa på henne och va jätteroligt o prata med henne igen. Efter ett tag kom hennes pojkvän Markus och hans kompis Joakim dit.. Dom hade varit på någon "fjortisfest" som inte va nå rolig enligt dom för det va så låga åldrar. har jag för mig dom sa...
Jag tog på mig rollen som Markus uppbackning i alla konversationer för det verkade som om Denisa och joakim stog på samma sida...
Tror jag skötte mig riktigt bra..
Lite små snurrig va jag hemma vid halv två tiden.  Men roligt va det.. skönt o komma hemifrån lite på fritiden också . inte bara på jobbet.

Sen lördag va det tvätt dag.! wie eller inte?  Lata mig hela dagen.. Såg björn gustavssons dvd. Tyckte inte den va nå speciell. Tycker då inte han e rolig alls som benjamin och allt annat har jag sett så sjukt många gånger redan.
Lite tråkigt men men.. Han är endå störtskön.

 

Bror tipade mig även om en anime serie han börjat sett.. Death note..
Han va även snäll nog att skicka mig första avsnittet.
Såg den och verkar vrål cool.. Så nu sitter jag o laddar hem hela serien på 36 avsnitt och dom 2 filmerna.

Handlar om en kille som hittar ett anteckningsblock. En dötsgud har "råkat" tappa den.
När han skriver ett namn i blocket så dör den personen. Lite coolt va? Vilken makt.
Ni har reglerna där uppe om ni vill läsa..

Wow har vi också spelat.. men det skriver jag inget om för det bryr sig ingen om..
Aja ska goodla på stuvade makaroner nu för det går fan inge bra för mig.. det vill lixom inte binda sig till makaronerna.

Suck..


Kommentarer
Postat av: x-tra morsan

När du ska stuva makaroner:gör de i god tid innan,låt de stå och`dra´sig en stund.De brukar tjockna på.

Snabb-variant,ej lika god..Koka i vatten.häll av,koka upp i mjölk med en skvätt grädde,krydda och red av med vete eller min favorit:Maizenaredning

2008-12-23 @ 20:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0