Dagens grubblare.!?

lite funderingar jag haft.. Finns inget säkert svar men .. Läs begrunda och ge mig va ni tycker.

Vart ska man sätta gränsen i ett förhållande med att folk flörtar med ens respektive?

när ska man blunda? när ska man säga ifrån? vart går gränsen?
Har gått o grubblat på det där så sjukt mycket jag som är så svartsjuk har irriterat mig på allting men vet att det inte går att stoppa... När anser DU att man ska göra något? För vet att så jag har varit har varit fel.

och när skulle du själv sätta stop eller säga ifrån om någon skulle flörta med dig om du redan är i ett förhållande.?


Kommentarer
Postat av: Pappa T

Ligger mycket tänkvärt i den sista meningen... om man är mottaglig eller ej. Vad säger det om vilka signaler som man skickar ut när man blir föremål för uppvaktning.



Du har inte felat... varför har inte den du nu levt med och hoppats på skapat den plattform och trygghet hos dig så du kunnat nonchalerat de uppvaktningar hon fått???



Sanningen kan var brutal och svår att ta till sig... när man vill så mycket själv, sådant svider i hjärtat min son. Jag älskar dig...

2008-12-14 @ 22:22:45
Postat av: Emily

hela den här bloggen känns som ett stort jävla hån mot mig.... ööööööhm

2008-12-14 @ 22:49:55
Postat av: Pappa P

Svåra frågor... men generellt så tycker jag...

Man ska inte behöva stå ut med att någon flörtar med den man älskar o lever med. I så fall kommer förhållandet inte att hålla i längden.

Ett bra förhållande bygger på ömsesidighet. Båda är lika beroende av varandra - ömsesidigt beroende, ömsesidigt hänsynstagande, ömsesidig förståelse och ömsesidig tolerans - annars är det inget att ha...

Det måste leda till att båda mår bra - att en - eller båda mår dåligt är inget att ha.

Mitt råd är - Gräv inte ner dig i tankar, ånger eller hopp - konsentrera dig på att må bra själv så får hon göra det samma - Om ni är de rätta för varandra så hittar ni tillbaka - om inte - så var det lika bra att ni gick skilda vägar - Du är ung och hinner med många förhållanden, många härliga känslor, många besvikelser ännu (som tur är eller tyvärr =) beroende på hur man ser det!

2008-12-14 @ 22:50:50
Postat av: owner

älskling det är det inte.. jag her bara ut mina funderingar och vill ha råd från folk..



jag vill inte hänga ut dig på något sett. för jag älskar dig och vill dig bara väl. <3

2008-12-14 @ 22:58:27
URL: http://equalinlife.blogg.se/
Postat av: x-tra morsan

I ett för båda fungerande förhållande ska BÅDA!!!må bra!!! Känna glädje och framförallt TRYGGHET!!! Då kan man lita på varandra,gör man det ska man nog sträcka på sig och vara stolt om någon visar intresse för ens partner och tänka:DET ÄR JUST MIG!HON/HAN VALT!

Ska man ständigt vara osäker är det inte hälsosamt för någon av parterna.

Att leva ensam är ofta tufft på många sätt men man blir stark i sig själv och slipper bli så förbannat besviken på någon annan.

Man ska inte vara rädd för det.Det viktigaste när man blir så där tok-kär tror jag,vis av erfarenhet är:att aldrig helt släppa kontakten med sina vänner.Prioritera kompisarna någon gång i månaden om så bara för att ringa eller en fika.De finns som regel alltid kvar oavsett vad som händer i livet...

Ha en bra dag!

2008-12-15 @ 09:00:57
Postat av: x-tra morsan

I mina gamla ögon sett är en flirt ett oskyldigt sätt att visa uppskattning...

I ett tryggt förhållande bör man kunna lita på att det stannar på den nivån och istället för att gräva ner sig känna sig stolt:DET ÄR JUST MIG HON VILL HA!!!Svartsjuka kväver till 99%ett förhållande.

Tro mig,jag har varit där ett par ggr med kontroll-behovet i hasorna.Det var tack och lov före mobilens inträde i varje hand men det var illa ändå.

Man måste kunna lita på varandra för att ha ett fast förhållande.

Så länge inte barn finns i bilden kan man ju göra lite som man vill,behöver inte bita ihop och var duktig...

Ta vara på nuet för tack och lov vet ingen vad som händer i morgon!Förutom jag då som vet allt.

2008-12-15 @ 09:19:12
Postat av: x-tra morsan

Kram på dig,EMILY!

Du ska inte ta det personligt.

Henke behöver skriva av sig och låt honom göra det.

Du ser ju vilka som svarar,oss pensionärer som redan varit där ni är nu.

HOppas du får en bra dag!

2008-12-15 @ 09:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0